Do zapewniwnia Państwu usług na najwyższym poziomie i zapewnienie prawidowego funkcjonowania strony stosujemy politykę plików cookies. Mogą Państwo również wyłaczyć pliki cookie na swojej przeglądarce.
W dniach od 10 do 17 lutego jedenaścioro uczniów (Amanda Kopańska, Amelia Gracz, Anna Kurdziel, Bartosz Kozłowski, Ewa Pawłowska, Klaudia Tadla, Magdalena Hajduk, Olgierd Samburski, Weronika Podwyszyńska, Zofia Sarna, Zofia Brzezińska) wraz z trójką nauczycieli (p. Renata Pobidyńska, p. Agnieszka Organ, p. Monika Szozda) wybrało się na wymianę międzynarodową w ramach projektu Erasmus +. Udaliśmy się do Achim-miasta w Niemczech położonego niedaleko Bremy.
Naszą podróż rozpoczęliśmy od małej przygody z pociągiem: zamiast wagonu z przedziałami na dworcu w Przemyślu został podstawiony wagon bez przedziałów, w którym nie było naszych miejsc. A podróż nas czekała długa, bo do samego Berlina. Na szczęście bez większych komplikacji dotarliśmy na miejsce. W niedzielę integrowaliśmy się z rodzinami oraz całą grupą wyszliśmy na kręgle. Podczas wymiany byliśmy w szkole partnerskiej, na rajdzie rowerowym po okolicy; zwiedziliśmy też Bremę. Mieliśmy okazję być w jednym z najciekawszych muzeów w tej części Niemiec – Klimahaus, gdzie można zobaczyć odwzorowane strefy klimatyczne.
Podczas wymiany mieliśmy okazję poćwiczyć języki obce w praktyce oraz przygotować projekty w grupach, które przedstawiliśmy podczas ostatniego spotkania. Projekty dotyczyły zrównoważonej edukacji, transportu, czasu wolnego i turystyki. Przedstawiliśmy przykłady z Przemyśla i Achim oraz zaproponowaliśmy wiele rozwiązań na przyszłość.
Biorąc udział w zajęciach, realizowaliśmy cele naszego Programu Erasmus. Wzmacnialiśmy naszą postawę obywatelską poprzez zdobywanie informacji i przygotowywanie planów na przyszłość uwzględniających zrównoważoną edukację i turystykę, podnosiliśmy nasz poziom znajomości języków obcych, głównie angielskiego i niemieckiego. Rozwijaliśmy nasze kompetencje miękkie, poczucie tolerancji, empatii i otwartość na innych, zdolność akceptacji odmiennych opinii i zawierania kompromisu. Przygotowując nasze projekty, rozwijaliśmy umiejętność efektywnego wykorzystania nowoczesnych technologii do samodzielnego uczenia się.
Czas wolny spędzony z naszymi gospodarzami sprzyjał poznawaniu kultury Niemiec, kuchni niemieckiej. Zdobyliśmy nowych przyjaciół, a do domów wróciliśmy szczęśliwi i nie możemy się doczekać przyjazdu nowych znajomych do Polski.